SA 8000 este un standard care prevede cerinte pentru proiectarea, implementarea si certificarea unui sistem de management al responsabilitatii sociale care ajuta organizatia sa-si stabileasca si sa realizeze o politica de responsabilitatii sociale si obiective in concordanta cu cerintele legale aplicabile activitatii desfasurate.
Certificarea conform cerintelor SA 8000 este aplicabila oricarei organizatii care doreste:
SA 8000 este primul standard cu implicatii sociale ce vizeaza modul in care sunt gestionate resursele umane, drepturile angajatilor si conditiile de munca. El a fost dezvoltat de Social Accountability International (SAI) si a cunoscut pina in prezent trei variante (1999, 2001 si 2008). La baza elementelor normative ale SA 8000 au stat tratatele internationale privind drepturile omului si conventiile Organizatiei Internationale a Muncii (ILO).
Obiectivul principal al SA 8000 este sa intareasca increderea stakeholder-ilor (angajati, parteneri, furnizori, clienti, autoritati) în modul cum isi desfasoara o companie activitatea.
Conform celei de-a treia versiuni a standardului (SA 8000:2008), aspectele care intereseaza sunt urmatoarele:
Office CQM ITALY representative:
NET SRL - Mr. Urbano Tozzi
Torino, Italia, C.so Taranto, 19/C – 10154
Tel: +390118227880
Email: info@netsrl.net