Servicii de certificare a sistemelor de management

Certificare ISO 9001 - sistemul de management al calitatii

De ce ar fi necesar pentru o firma standardul ISO 9001?

Standardul ISO 9001 este un standard voluntar, insa cerinta de a avea implementat un sistem de management al calitatii in conformitate cu ISO 9001 este dictata in primul de piata, de concurenta, de pozitia care vrei sa o ai pe o piata, de recunoasterea de care vrei sa se bucure organizatia ta. Sunt avantaje interne, avantaje externe. In primul rand sa spunem cele externe sunt cele date de increderea pe care o au partenerii tai, clientii. Interne sunt legate de organizare, de eficientizarea unor fluxuri informationale, de reducerea unor costuri. In principal cam astea ar fi avantajele. Insa sunt si dezavantaje...

Care ar fi acestea (dezavantaje)?       

Dezavantaje sunt in primul rand legate de investitia propriu-zisa, de resursele necesare, sunt resurse financiare care trebuie bugetate, sunt resurse umane care trebuie alocate acestui proiect. Un alt dezavantaj important este, intre ghilimele, "birocratia" care se creeaza in firma, pentru ca un sistem de management al calitatii se bazeaza pe un sistem, pe un set de dovezi care trebuie monitorizate. Si crearea acestor dovezi poate sa induca niste frane in cursul normal al acestor procese, dar fara aceste dovezi organizatia cred ca nici nu ar putea sa mearga inainte. Deci ISO 9001 creeaza o infrastructura pe care se poate imbunatati un sistem de management, nu este un standard de excelenta, este pur si simplu un standard de infrastructura de la care se poate merge pentru a imbunatati procesele, pentru a fi mai competitiv, pentru a oferi mai multa incredere clientilor, caci pana la urma un astfel de certificat asta ofera: incredere.

Considerati ca firmele romanesti sunt constiente de necesitatea unui astfel de standard?

In ultima vreme, firmele romanesti sunt din ce in ce mai constiente, contactele pe care le are cu diverse organizatii, cu firme, cunostinte, foarte multi stiu de ce este vorba, mai mult sau mai putin au auzit, stiu ca  este un standard pe care ar fi bine sa il aiba, in detaliu nu cunosc decat sa zicem specialistii si cei care au trecut prin   procesul  acesta de implementare a unui sistem de management al calitatii. Raspunsul este ca standardul este din ce in ce mai cunoscut. Lucrurile incep sa fie cunoscute, sunt cerute de parteneri si obligatoriu trebuie sa fii interesat si sa stii care sunt avantajele.

Office CQM ITALY representative:

NET SRL - Mr. Urbano Tozzi
Torino, Italia, C.so Taranto, 19/C – 10154
Tel: +390118227880
Email: info@netsrl.net